Jak na lepší customer experience?

Máme za sebou Vánoce, nejsilnější nákupní sezónu roku 2021. Česká i evropská e-commerce výrazně rostla. Otázkou ale zůstává, jak si z toho růstu „ukrojit“ co nejvíc? Jednou cestou je vylepšení customer experience. Máme pro vás několik užitečných tipů, jak na to.

Češi utratili dle odhadů APEK před Vánoci 2021 více než 77 miliard, přičemž v roce 2020 to bylo zhruba o 7 miliard méně. A to se bavíme jen o české e-commerce. Ta evropská také výrazně rostla. Na takový nárůst objednávek, jaký zaznamenaly e-shopy po celé Evropě je zcela zásadní mít připravenou nejen infrastrukturu e-shopu, ale také zajistit kandidátům co nejlepší customer experience.

Skvělý uživatelský zážitek na e-shopu dokáže nahradit tým obchodníků. Zákazníci si nakupování užijí, dokážete jich zapojit tisíce najednou a budou se k vám vracet. Abyste mohli customer experience neustále vylepšovat, připravili jsme pro vás několik tipů, jak na to.

MOBILIZACE

Prodeje z mobilních zařízení rychle rostou, ale zákazníci stále nejsou spokojeni s průměrnou zkušeností s mobilním obchodováním. V roce 2020 27 % spotřebitelů dokonce označilo mobilní nakupování za „stresující“. Jak zajistit, aby customer experience v m-commerce byla stejná jako při nakupování z desktopu? Ujistěte se, že informace o produktech jsou na mobilních zařízeních čitelné bez nutnosti zvětšovat. Používejte osvědčené postupy pro platební formuláře, odstraňte nepotřebná pole nebo grafické prvky, zjednodušte platby. Umožněte nakupujícím přístup ke všem funkcím webu prostřednictvím mobilního webu.

mobilizace

Řešením také mohou být PWA, tedy Progressive Web Applications. Díky tomuto řešení mohou uživatelé snadno nainstalovat e-shop do svých telefonů. Největší výhodou PWA je mnohem rychlejší a příjemnější používání, než u klasických aplikací. Uživatelé jsou díky PWA stávají loajálnějšími a za nákupy se vrací. 

PERSONALIZACE

personalizace

Budujte si loajální vztah s novými i stávajícími zákazníky. Každý rok utratíte velké peníze za reklamu, abyste přilákali nové zákazníky, přesvědčili je k nákupu. Produkt nebo službu dodáte a zákazník má z celého nákupu příjemný zážitek. A co dál? Budete doufat, že se vrátí?
Nenechte práci a náklady přijít vniveč tím, že svým zákazníkům neposkytnete věrnostní program. Ten vám pomůže zvýšit příjmy, počty zákazníků a poskytnou údaje o tom, jak nejlépe přizpůsobit marketing vašim stávajícím zákazníkům. Adobe Commerce nativně podporuje zákaznické věrnostní programy. Umožňuje odměňovat zákazníky za širokou škálu transakcí, aktivit a dokonce i propagačních akcí a program je snadno přizpůsobitelný.

Skvělé vyhledávání na vašem e-shopu je zásadní pro customer experience všech uživatelů bez ohledu na zařízení, které používají k nakupování na vašem e-shopu. Adobe Commerce nyní nabízí Live Search, nativní funkci vyhledávání, která poskytuje bleskově rychlé a hyper relevantní výsledky. Je založeno na technologii Adobe Sensei a využívá AI a algoritmy strojového učení k hloubkové analýze agregovaných dat návštěvníků. Tato data v kombinaci s katalogem Adobe Commerce vedou k vysoce poutavým, relevantním a personalizovaným nákupním zážitkům. Poskytuje inteligentnější filtrování, sémantické vyhledávání a automatické doplňování, což zákazníkům umožňuje najít to, co hledají, za kratší dobu. Adobe Commerce také využívá Adobe Sensei k personalizovaným doporučením produktů. Automaticky analyzuje obrovské množství dat o chování zákazníků a jejich nákupech, aby doporučil nejrelevantnější položky pro konkrétního uživatele v daném kontextu. Doporučení lze přizpůsobit podle údajů konkrétního uživatele nebo zobecnit pro anonymní uživatele.

SOCIALIZACE

Využijte maximálně dosah social media marketingu. Umožněte zákazníkům sdílení a lajkování vašich příspěvků na všech hlavních sociálních sítích ve vaší zemi nebo regionu. A nezapomeňte, ani YouTube nebo TikTok.
Poskytnout zákazníkovi možnost zaregistrovat se na vašich stránkách pomocí přihlašovacích údajů do sociálních sítí je jedním z nejlepších způsobů, jak povzbudit nové zákazníky, aby se stali součástí sociálního a obsahového ekosystému vaší firmy. Výhodou je, že zákazník rychleji zaregistruje vaši přítomnost na sítích a samozřejmě tím dosáhnete hlavního cíle, kterým je registrace.

social media

Velmi snadné je nabídnout vašim zákazníkům shoppable social media, která vašim zákazníkům lépe představí vaše produkty. Uvidí je „v reálném životě“, ať už na statických fotografiích nebo ve videích sdílených v mnoha příspěvcích, sdílený unboxing může zákazníkům skutečně pomoci představit si produkt reálně.
A jedna malá rada na závěr: Dbejte na to, aby CTA a nabídky zveřejněné v reklamách byly v souladu s tím, co zákazník najde, jakmile přistane na vašich stránkách. Naplníte tím jeho očekávání a customer epxerience bude ještě lepší.

Pokud vás zajímá víc, rádi vám pomůžeme, neváhejte se na nás obrátit!

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Napište nám

    Captcha Plus loading...

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.