Jak zrychlení e-shopu ovlivní váš byznys?

Chcete vědět, jaká je souvislost mezi zrychlením e-shopu a výší vašich tržeb? Zajímáte se o progresivní webové aplikace (PWA), ale stále váháte, zda je to pravé řešení pro vaše podnikání? Ať tak či onak, pokračujte ve čtení. Třeba vás inspirujeme ke změně a zároveň vás vybavíme stěžejními argumenty, abyste se do ní mohli konečně pustit.

Všichni víme, že mobil dominuje, ale…

Počet přístupů na webové stránky z mobilních zařízení neustále roste. Přesto mají webové stránky při přístupu z mobilních telefonů 2-3x horší konverzní poměr . 

Vývoj počtu mobilních vs. desktopových dotazů na Google.pl

Často se dohadujeme o tom, jak by měl web vypadat a upřímně řečeno, kecá do toho skoro každý:) Přitom ale jen 24 % uživatelů považuje vizuální design webu za nejdůležitější faktor. 

V pyramidě níže přitom dominuje jiné číslo: 75 % lidí považuje za nejdůležitější rychlost načítání stránky. Navíc 85 % lidí očekává, že mobilní web bude stejně rychlý jako desktopová verze, a 53 % lidí opustí web, pokud je doba jeho načítání delší než 3 sekundy. Přiznejme si: měříte rychlost svého webu? A pokud ano, jak často ? 

Zdroj: Speed matters

Jak změřit výkonnost vašeho e-shopu

Pokud chcete vědět, jak si vede váš e-shop, vyzkoušejte tento nástroj od Googlu nebo použijte například Canarytrace, pokud chcete jít více do hloubky a průběžně sledovat své výsledky. Více o měření webových stránek se dozvíte v tomto článku.

Ideální performance vs. realita

Google Core Web Vitals

Google si je toho všeho vědom a zavádí metriky Core Web Vitals zaměřené na uživatele. Na jejich základě bude Google preferovat weby s lepším skóre v těchto metrikách a s lepší uživatelskou zkušeností. To ovlivní vaši pozici v SERP (search engine result page) a následně i míru konverze


Historicky jsme měli a stále máme spoustu výkonnostních metrik, ale ty zatím příliš neodrážely uživatelskou zkušenost. Základním principem Core Web Vitals je zaměřit se právě na ni. Další informace o Core Web Vitals naleznete v tomto článku a návod jak se na ně připravit najdete v tomto článku.

Na rychlosti záleží

Nejde jen o preference zákazníků, ale i o váš obchodní úspěch. Společnost Deloitte provedla studii Millisecond make millions, která se zaměřuje na korelaci mezi rychlostí webových stránek a příjmy společnosti. Více o studii se dozvíte v tomto článku. Asi nejdůležitějším zjištění bylo následující: 

Čím déle načítání stránek trvá, tím vyšší bude bounce rate a o to bude i horší vaše pozici v SERP. Jak můžete vidět níže, rychlost ovlivňuje i loajalitu zákazníků.

  • 14 % nakupujících se příště obrátí jinam, pokud musí čekat na načtení stránky
  • 18 % zákazníků opustí nákupní košík, pokud se web načítá pomalu
  • 46 % tvrdí, že rychlost checkoutu je rozhodujícím faktorem, jestli se na stránky vrátí nebo ne
  • 1 sekunda snižuje zákaznickou spokojenost o 16 %

    Zdroj: LoadStorm, Econsultancy, Akamai, Radware

PWA: booster pro vaši rychlost a příjmy 

Co to vlastně PWA je? Progressive Web Application (PWA) je moderní typ webové aplikace, který poskytuje výhody nativní mobilní aplikace při použití ve webovém prohlížeči. Může být jednoduše instalována na na jakémkoliv zařízení (není tedy nutné vyvíjet mobilní aplikaci) a může být používána i offline.

Co zajímá uživatele

Pojďme se nejdříve podívat na to, co uživatelé v souvislosti s návštěvou webovek často řeší a co mají a nemají rádi. 

  • Zákazníci milují rychlost a nenávidí čekání. Nechtějí žádné zbytečné prodlevy na webových stránkách.
  • Neradi stahují aplikace. Instalace jim krade čas, peníze a prostor v jejich chytrých telefonech.
  • Vyhovuje jim, když aplikace funguje bez ohledu na připojení k internetu (tedy i když je špatné nebo žádné). Očekávají, že alespoň některé funkce budou v provozu, i když budou offline.
  • Nevadí jim notifikace na mobilu, pokud jsou relevantní a přizpůsobené jejich preferencím.
Jak PWA řeší tyto požadavky?
  • Je rychlá, protože pracuje s nástroji, které dokážou rozpoznat, co je potřeba nově načíst a co lze použít z minula. Když se tedy uživatel vrátí na váš web, tyto nástroje zkontrolují, co je nového a starého, a následně stáhnou pouze nové věci.
  • Snadno se instaluje, uživatelé to zvládnou pouhým jedním kliknutím, je zdarma a zabere jen málo místa v jejich zařízení. Navíc neruší uživatele od akce na vašem webu a případné konverze.
  • Funguje offline, alespoň některé funkce. 
  • Zvyšuje engagement díky webovým push notifikacím. Návštěvníci se vracejí častěji a mají lepší metriky co se týká míry zapojení ve srovnání s běžnými uživateli. 
Jak to ovlivní váš business?

Když si uživatelé nainstalují vaši PWA, můžete těžit z lepších metrik z hlediska engagementu: 

  • Uživatelé stráví více času na vašich stránkách. 
  • Sníží se vám bounce rate.
  • Vede to k vyšším konverzím poměrům. 
  • Můžete očekávat více opakovaných návštěv. 

A navíc, získáte 

  • Lepší zákaznickou zkušenost 
  • Skvělé výsledky Core Web Vitals 
  • Zvýšení povědomí o značce a loajality 
  • Efektivnější marketingové kampaně 

Pojďme se pobavit o penězích

Snažíte se ze všech sil přesvědčit všechny zainteresované strany, že PWA je přesně to, co vaše společnost potřebuje? Přesvědčte je zásadním argumentem: penězi. Není žádným překvapením, že čím vyšší je uživatelský engagement, tím více peněz obvykle vyděláte. 

Vyhodnoťte si ROI

Použijte tento Google nástroj k vyhodnocení toho, kolik vám zrychlení vašeho e-shopu přinese peněz navíc. Získáte tak základní představu o návratnosti investice. Může vám to pomoci při rozhodování. 

Zde je návod, jak se proklikat k výsledku: 


Krok 1: Jděte na tuto stránku a zadejte vaši doménu.

Krok 2: Na stránce s výsledky, scrolujte dolů k odstavci “Explore more speed tools” a otevřete ho.

Krok 3: Doplňte všechny hodnoty a máte to:)

Je toho však ještě více

Použití PWA má další značné výhody, a těmi jsou snížení nákladů a optimalizace:

1. PWA je alternativou mobilní aplikace 

Ušetříte náklady a čas na vývoj a údržbu mobilní aplikace, kterou byste navíc museli vyvíjet zvlášť pro Android a iOS. 

2. Efektivnější marketingové kampaně

Nižší míra bounce rate  a vyšší míra konverze vedou ke zvýšení vašeho skóre kvality a tím pádem i k levnějším a výkonnějším PPC kampaním. 

3. Méně dat, více peněz

Díky technologii PWA není nutné stahovat veškerý obsah webu při každé návštěvě znovu. Můžeme to přirovnat k poštovním službám: za větší/těžší balík vždy zaplatíte více. Vaše webová stránka je také jakýmsi digitálním balíčkem, který se skládá z obrázků, videí, textů atd., takže čím větší soubory máte, tím více peněz zaplatíte. Větší objem dat také způsobuje zpoždění při načítání stránek, což znamená, že v konečném důsledku ztratíte ještě více peněz. 

Opravdu to funguje?

Odpověď zní: ano, funguje. Podívejte se na některé příklady společností, které již profitují z přechodu na PWA. Další případové studie naleznete na www.pwastats.com.

Zdroj: www.pwastats.com

Pořád váháte?

V tom případě se o tom pobavme více! Kontaktujte nás pomocí formuláře níže a my vám rádi zodpovíme jakékoliv dotazy, které budete mít 🙂 

Hledáte řešení pro zrychlení vašeho e-shopu? S tím vám pomůže StoreFront X – nejvýkonnější PWA pro Magento.

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Napište nám

    Captcha Plus loading...

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.