Personalizace v B2B e-commerce zvyšuje věrnost zákazníků

Proč se vyplatí investovat do e-com technologií? Můžete tím zajistit vašim zákazníkům lepší nákupní zážitek a navýšit tak svůj obrat. Poslední rok nám ukázal, jak moc je e-com důležitý a jak zásadní je právě personalizace.

Co znamená personalizace v e-commerce?

Jde o přizpůsobení webu každému uživateli na míru. Každý tak vidí na webu takový obsah, který ho nejvíce zajímá a je pro něj tak nejvíce relevantní.

Personalizace je stále více důležitá pro obchodníky, kteří usilují nejen o zapojení nakupujících, ale také o zvýšení opakovaných nákupů, podporu prodeje a zvýšení konverzí. Existuje v mnoha různých formách – od personalizovaných doporučení produktů, přes e-mailový marketing, až po gamifikaci.

80 % nakupujících dává přednost nálupu od společnosti, která nabízí personalizované nákupní zážitky. (Epsilon)


Personalizace v B2B

e-commerce personalization

Elektronický obchod B2B v posledním roce výrazně vzrostl a celosvětově svým objemem převyšuje B2C. Ovšem co se týká funkcionalit a zážitku, který si zákazník z nákupu odnese, stále za B2C zaostává. Očekávání nakupujících v B2B jsou formována zkušenostmi z B2C. A to je obrovská příležitost – dostat se z průměru a vyniknout mezi ostatními.

Personalizace byla dříve považována pouze za doménu B2C. Hlavně proto, že zákazníci B2C jsou při nákupu často ovlivněni emocemi a neřídí se tolik logikou. Jejich online nákup bývá často rychlý, impulzivní a jednorázový. B2C zákazníci byli ideální pro personalizovaný marketing cílený na jejich pocity nebo osobnostní vlastnosti. Hnací síla zákaznické zkušenosti je dnes ovšem stejně důležitá v B2B jako v B2C.

Samozřejmě je také dobré zmínit určité rozdíly mezi nákupními skupinami obou segmentů. V B2B je například, do nákupního procesu často zapojeno několik jednotlivců a jejich nákupní rozhodnutí bývají logičtější. Potřebují si být naprosto jistí, že jsou na správném místě, které vyřeší jejich potřebu nebo problém. Zákazníkovi B2B může nákup trvat déle, ale výhoda spočívá v tom, že se může stát opakovaným klientem s velkými objednávkami na dlouhou dobu. Hlavním cílem, je umožnit klientům B2B nakupování on-line. Dopřát jim stejný zážitek, jako je u B2C. To může vést k pohodlnějšímu a rychlejšímu nákupu, a díky tomu i zvýšení loajality zákazníka.


Jaké nástroje a funkce pro personalizaci nabízí Magento pro B2C i B2B?


Adobe Target

Je automatizovaným řešením personalizace e-shopů, které přizpůsobí obsah pomocí testování. Využívá AI a machine learning, a poskytuje tak lepší CX a zvyšuje konverze. 

Adobe Target vytváří profily zákazníků, které jsou použité pro personalizované služby napříč kanály, bez ohledu na to, z jakého kanálu zákazníci přicházejí. Díky tomu dochází ke zvyšování zákaznické loajality. Tato technologie spravuje data ze všech prodejních a marketingových kanálů a vytváří komplexní přehledy. Pomocí sdíleného profilu poskytuje konzistentní a přizpůsobené prostředí v průběhu celé customer journey, i když zákazníci kanály mění.


Adobe Sensei

Je kombinací umělé inteligence (AI) a machine learning. Umožňuje přijímat lepší rozhodnutí k cílenému marketingu. Právě využívání AI a machine learning slouží k řadě praktických úkolů – získávání podrobných informací o uživatelích a jejich chování, kreativnější řešení, zrychlení jednotlivých kroků a pracovních postupů a přijímání rozhodnutí v reálném čase. Adobe Sensei zvyšuje schopnost vytvářet a poskytovat personalizované služby, které předvídají požadavky zákazníků.

Adobe Sensei je hnacím motorem funkce Product recommendation. Ta je krásným příkladem výkonného nástroje pro personalizaci, pomocí kterého můžete zvýšit počet konverzí, příjmů a stimulovat zapojení nakupujících. Nabízí 9 typů doporučení pro vaše zákazníky:

  • Nejsledovanější
  • Nejvíce zakoupené
  • Nejčastěji přidáno do košíku
  • Doporučeno pro vás
  • Zobrazeno toto i tamto
  • Zobrazeno toto, zakoupeno toto
  • Koupeno toto i tamto
  • Více podobných
  • Trendy


Co dalšího nabízí Magento Commerce v základu pro B2B v oblasti personalizace?

Níže najdete pár vybraných funkcí a zde se dozvíte o dalších, které mohou váš business posunout kupředu. Velké množství dalších funkcionalit, kromě personalizace, kterými Magento disponuje poskytne vašim zákazníkům unikátní nákupní zkušenost.


Skupiny zákazníků (Customer groups)

Magento Commerce umožňuje nabízet různé produkty a ceny podle skupin zákazníků nebo sdíleného katalogu. Díky zařazení zákazníků do skupin, je možné určovat jaké slevy jsou pro ně k dispozici, a jaká daňová třída se na danou objednávku vztahuje.

Sdílený katalog (Shared Catalogue)

Pro B2B nabízí Magento Commerce možnost udržovat sdílené katalogy s vlastními cenami pro různé společnosti. Kromě standardního hlavního katalogu produktů poskytuje zákazníkům přístup ke dvěma typům sdílených katalogů s různými cenovými strukturami.

Cílená segmentace (Targeted segmentation)

Marketingové aktivity můžete optimalizovat pomocí dynamického obsahu, propagačních akcí a bannerů na základě vlastností, jako je adresa zákazníka, historie objednávek nebo obsah nákupního košíku.



Potřebujete výkonný a personalizovaný e-shop? Ozvěte se nám a naši odborníci vám rádi pomohou.

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Rezervujte si schůzku zde nebo vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme:

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.