Co znamená m-commerce gap?

Co se skrývá pod pojmem m-commerce gap a jaké metody na něj platí? Pojďme se společně podívat, co za ním stojí a jak je možné se s ním úspěšně vypořádat.

Co znamená m-commerce gap?

M-commerce je také nazýváno mobilní obchod nebo m-comm. Zahrnuje jakoukoli peněžní transakci provedenou pomocí mobilních zařízení. Umožňuje lidem nakupovat a prodávat zboží nebo služby téměř odkudkoli, jednoduše pomocí mobilního telefonu nebo tabletu.

M-commerce gap je mezera ve finančních transakcích, která existuje u spotřebitelů mezi jejich prohlížením zboží a služeb na mobilním zařízení a realizovanými nákupy na mobilním zařízení. Jednoduše řečeno, na základě toho, jak často spotřebitelé používají svá mobilní zařízení, existuje obrovská příležitost ke zvýšení, skutečně realizovaných nákupů a obratu přes mobilní zařízení.

M-commerce – trh plný příležitostí

V dnešní době je možné prostřednictvím mobilních telefonů nebo tabletů nakoupit téměř cokoliv. Objednat si oběd do práce, na metr přesně si nechat přistavit taxi, hrát hry, které po grafické stránce ještě do nedávna patřily mezi hlavní doménu stolních počítačů. Zároveň je samozřejmostí online nakupování, ovšem s jedinou drobnou vadou – uživatelé nedotahují proces nákupu do konce. Zboží si prohlédnou, ale nákup nerealizují přes mobilní zařízení. A právě to nazýváme m-commerce gap.

Ačkoliv má většina dnešních e-shopů responzivní webové rozhraní pro telefony / tablety a díky pandemické situaci uživatelé prochází nákupní portály více než kdy dříve, nedochází přes mobilní platformy k samotným nákupům. 

Důvod se zdá být až triviální. Uživatelům mobilních platforem při nakupování vadí právě samotné rozhraní, tedy velikost nákupního prostředí. Ačkoliv jsou dnešní mobilní zařízení na pokraji maximálních rozměrů, uživatelé raději stejně nakoupí na desktopu, kde jsou všechny informace nebo fotografie o produktech mnohem zřetelnější a přehledněji poskládané. 

Rozvržení mobilních aplikací nebo prodejních stránek bývá samozřejmě navrženo tak, aby vyhovovalo rozměrům a možnostem mobilních zařízení, ale plné využití všech pokročilých funkcí, které uživatelé chytrých telefonů považují za samozřejmé, zůstávají tak trochu mimo dosah desktopových možností.

Jak tedy m-commerce gap jednoduše řešit?

Úplně nejjednodušší cestou je jít zákazníkům co nejvíce naproti. Zde jsme vybrali pár tipů a doporučení, které zákazníkovi procesy nakupování zásadně usnadní

Jako první se snažte celý nákupní proces co nejvíce zefektivnit. To znamená zredukovat počet na sebe navazujících stránek při nakupování. Také je dobré myslet na to, aby byly stránky nákupu přehledné a nenutily mnoho informací najednou. 

Mezi moderní platební metody dneška patří Google / Apple pay. Na některých českých e-shopech implementaci těchto platebních možností v poslední době vídáme častěji a jsme za to upřímně moc rádi – jedná se přeci jen o další krok k pohodlnějšímu nakupování.

PWA je ta cesta. Jedním z dalších možných řešení jsou takzvané PWA, které nahrazují klasické mobilní aplikace skrze které běžně nakupujete. Uživatel nemusí nic stahovat, proces nákupu funguje i offline, načítání produktů je bleskově rychlé. Jedná se o aktuální trend, který se zaručeně vyplatí sledovat. Největší světoví retail hráči PWA mají a prokazatelně se jim zlepšují odezvy uživatelů i samotné prodeje. 

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Napište nám
    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.