Adobe Summit 2021 Highlights – 2. část

Druhá várka informací z Adobe Summitu 2021 je pro vás připravena právě teď. Summit proběhl na konci dubna a věnoval se aktuálním tématům, která hýbou digitálním světem. V kostce přinášíme to nejzajímavější, co od profíků z oboru zaznělo. Prvních 5 témat jsme publikovali minulý týden a dnes přidáváme shrnutí dalších 3 přednášek.

Jaký vliv má využití AI na výsledky firem

Link na přednášku
Autor: Ryan Green

O obrovském potenciálu umělé inteligence (AI) a machine learning mluvil Ryan Green z Product Marketing teamu Adobe. Adobe Sensei postupně rozšiřuje své pole působnosti od obsahu a dat směrem k obchodu. AI a machine learning pomáhají obchodníkům efektivně pracovat na vytváření personalizovaných nákupních zážitků ve velkém.

Které funkce podporované AI jsou z pohledu Adobe v oblasti personalizace zásadní?

  • Visual recommendation
    Nakupujícím jsou doporučovány vizuálně podobné produkty. Adobe Sensei, respektive AI na pozadí vyhledává vizuální elementy, které svými atributy souvisí s prohlíženým nebo vyhledávaným artiklem a hledá „best match“, který následně doporučí. Neprohledává pouze produkty ze stejné kategorie, prohledává všechny položky katalogu, které obsahují shodu a nabídne je. Eliminuje manuální činnost.
  • Product recommendation
    Tato funkce jejímž hnacím motorem je Adobe Sensei, nabízí 10 typů doporučení produktů. Podporuje zvýšení počtu konverzí, má vliv na obrat společnosti, která jej využívá a stimuluje kupující k vyšší aktivitě.

Každý Adobe recommendation unit vyžaduje jiný zdroj dat a také poskytuje jinou přidanou hodnotu. Jaké typy doporučení můžeme použít okamžitě a které se potřebují „učit“?

  • Visual recommendation – okamžitá doporučení – systém umí vyhledávat na základě vizuálně podobných atributů
  • Trendy – běžně trvá 3 dny, než začnete sbírat relevantní data a tím pádem můžete sledovat trendy
  • Ostatní typy doporučení jsou závislé na chování nakupujících, návštěvnosti stránek a reálně aktivitě nakupujících – systém se nejprve učí a teprve poté doporučuje

Do budoucna se očekává, že bude nutné vytvářet obchody s personalizovanou titulní stránkou na míru každému uživateli, na základě jeho předchozího chování. Například Amazon má 40 různých recommendation widgetů na titulní straně a 35 % z toho, co kupujeme na Amazonu, je právě na základě těchto doporučení.

Ryan ve své přednášce také představil novinku Live Search powered by Adobe Sensei

Jde o takzvaný „searchandising“, díky kterému je možné získávat extrémně rychlé výsledky vyhledávání. Live Search powered by Adobe Sensei funguje na podobném typu zpracování analýz chování návštěvníků jako například Product Recommendation.

  • Automaticky vybere nejlepší artikly jako výsledky vyhledávacího dotazu
  • Inteligentně uspořádá produkty – nejrelevantnější do horní části stránky
  • Obchodník nemusí ručně konfigurovat pravidla
  • Nakupujícím zužuje vyhledávání, rychleji se tak dostanou k produktům, které hledají

Live Search powered by Adobe je bleskově rychlé, super relevantní a intuitivní vyhledávací prostředí v e-shopech.

…………………………………………

Co jsou marketplaces a měla by je vaše společnost implementovat?

Link na přednášku
Autor: Marion Freijsen

Díky obrovskému celosvětovému skoku v elektronickém obchodování, hledají společnosti nové cesty a způsoby, jak oslovit více zákazníků a provádět více online transakcí. Mnoho společností se snaží expandovat nad rámec své nabídky na svém e-shopu. Odpovědí toto mohou být marketplaces, je ovšem nutné vzít v potaz mnoho aspektů a zvolit správnou strategii.
V roce 2019 se 50 % všech on-line nákupů odehrálo na marketplaces a obrat byl 2 biliony dolarů a do roku 2024 se očekává nárůst tohoto obratu až na 7 bilionů dolarů.

Proč jsou marketplaces tak populární?

3 klíčové trendy na marketplaces:

  • Vyhledávání
    Prvním důvodem je možnost širokého vyhledávání na základě vlastností a atributů produktů. Spotřebitelé upřednostňují „nebrandové“ vyhledávání. Kupující tak dostane kompletní nabídku toho, co je na základě požadovaných parametrů na trhu k dispozici.
  • Masivní přesun B2B firem do on-line světa
    V minulém roce muselo mnoho B2B společností vlivem pandemie vstoupit do on-line světa, „tradiční“ forma fungování, založená na osobních vztazích nebyla možná a mnohé z těchto firem potřebovaly pomoc s distribuční sítí a oslovením zákazníků. Vstup na marketplaces jim pomohl nejen v tomto ohledu, ale rozšířil jejich pole působnosti z B2B na B2B2C.
  • Mileniálové
    Dalším důvodem rostoucí popularity marketplaces je velmi silná skupina mileniálů, kteří jsou zvyklí nakupovat on-line a tato skupina se momentálně dostává k pozicím nakupujících či decision makerů. 26 % všech nakupujících jsou dnes mileniálové. Je to první skupina, která vyrostla v době internetu, jsou na něj zvyklí, využívají jej v osobním životě a tento návyk si přenáší i do businessu. 97 % mileniálů nakupuje své osobní věci přes marketplaces.

Je výhodné připojit se k existujícím marketplaces nebo postavit vlastní?

Mnoho společností vytvoří on-line obchod, který přidá na Amazon, Alibaba či jiný marketplace. Ovšem, která strategie je pro business ta správná? Pohodlí nebo kontrola?

Pohodlí

  • Rychlost vstupu s omezeným nastavením nutným k otevření obchodu
  • Žádné starosti s vytvářením platebních možností, vracením zboží nebo dopravou
  • Snadná akvizice nových zákazníků

Kontrola

  • Omezená schopnost definovat publikum a omezené zaměření na obor podnikání
  • Amazon nebo jakýkoliv jiný marketplace, si vytvoří vztah s vašimi klienty
  • Nulová data o publiku/zákaznících – customer journey, preference, chování atd.

Pokud se společnost rozhodne vybudovat svůj vlastní Marketplace, je nutné postavit velmi dobrou strategii a vybrat vhodnou platformu. Výhodou vlastního oproti vstupu na existující marketplace je, že máme data o zákaznících, můžeme s nimi komunikovat napřímo a nastavujeme naši vlastní preferovanou customer journey.

Definování architektury vašeho Marketplace má 4 zásadní otázky:

  • Máte jeden nebo více zdrojů dat a datových toků?
  • Máte jeden nebo více systémů elektronického obchodování?
  • Máte jednu nebo více platebních metod?
  • Máte jeden nebo více způsobů dopravy?

4 jednoduché otázky – 16 různých architektonických řešení

adobe summit

Marion uvedla několik příkladů marketplaces s různými architekturami a závěrem přednášky shrnula, co je klíčové:

  • Ať už se připojíte k existujícímu marketplace nebo si vytvoříte vlastní – tržiště tady jsou a zůstanou součástí elektronického světa a hrají v něm velkou roli.
  • Buďte tam, kde chtějí být vaši zákazníci – a uvidíte, jak to vaší firmě prospěje.
  • Najděte prostě jiný/nový kanál pro interakci s vašimi klienty a zvyšte tak svůj obrat a pojistěte pozici na trhu.

…………………………………………

Rozšíření Adobe Commerce (dříve Magento Commerce) o Adobe I / O

Link na přednášku
Autoři: Nishant Kapoor, Igor Miniailo

Nishant a Igor představili, jak se Adobe Commerce (dříve Magento Commerce) posouvá směrem k architektuře mikroslužeb. Proč je nezbytné nové paradigma rozšiřitelnosti, aby bylo zajištěno, že jakékoliv upgrady budou s novou architekturou plynulé. Ve svém vystoupení zmínili, jak Adobe Commerce umožňuje obchodníkům a vývojářům rozšířit obchodní možnosti o vlastní obchodní logiku, obohacenou zajímavý obsah a integrovanou s dalšími systémy nebo nástroji.

Nishant v úvodu celé prezentace představil co vlastně rozšiřitelnost v pojení Adobe/Magento znamená – jak funguje nyní a kam Adobe směřuje do budoucna.

  • Rozšiřitelnost Adobe Commerce – současnost
    Lze aktualizovat základní kód platformy a přidat přizpůsobení, které běží uvnitř kódu platformy
  • Rozšiřitelnost Adobe Commerce – budoucnost
    S mikroslužbami, které lze snadno přizpůsobit tak, aby podporovaly složité scénáře více kanálů a rychle se přizpůsobily měnícímu se trhu

Rozšiřitelnost Adobe Commerce

Adobe se v rámci rozšiřitelnosti systému bude zaměřovat na tyto 4 klíčové oblasti:

  • Rozšiřitelnost UI
    Možnosti rozšíření a rozvoje hlavní strany e-shopu nezávisle na backendu a middlewaru pomocí PWA Studio.
  • Rozšiřitelnost API
    Rozšíření vrstvy GraphQL & REST API vyvíjením datového modelu grafu a spouštěním funkcí lambda přímo z vrstvy grafu.
  • Výkonný middleware
    Propojení všech systémů obchodníka s Adobe Commerce pomocí Adobe middleware a sady aplikačních konektorů postavených na Adobe I / O.
  • Rozšíření core services
    Příležitost rozšířit základní možnosti platformy přepsáním výchozího chování svou vlastní obchodní logikou, která běží v Adobe I / O.

Igor v rámci své odborné části představil funkční dekompozici, a to, jak bude vypadat přechod z monolitické architektury na architekturu mikroslužeb. Ukázal, jaké bude schéma GraphQL v architektuře mikroslužeb a detailně popsal cloudovou nativní rozšiřitelnost s Firefly.

API and microservices
Zdroj: Adobe Summit 2021 – struktura API a mikroslužeb


Konkrétně tato prezentace byla více technická, zaměřená na developery, obohacená o mnoho schémat a grafů, a proto doporučujeme její shlédnutí. Určitě stojí za to! 🙂

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Napište nám
    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.