Magento versus Shopify

Dnes si přímo porovnáme jedny z nejpoužívanějších globálních e-commerce platforem: Magento vs Shopify. V čem je tedy která platforma lepší?

Magento a Shopify nabízí širokou škálu možností, jedná se o dvě široce uznávané, a celosvětově hojně používané platformy pro vytváření a správu e-shopů. Obě dvě nabízí přeci jen něco trochu jiného a výběr toho správného řešení může být pro vaše e-commerce kroky směrodatný.

Magento

Magento nabízí široké spektrum nepřeberných možností, přichází s nabitými funkcemi, které můžete škálovat dle vašich potřeb, a různých extensions jsou k dnešnímu datu tisíce. Magento je OpenSource řešení vhodné pro středně velké podniky a společnosti na podnikové úrovni, které obecně usilují o růst a očekávají obrovské objemy provozu webových stránek.

Mezi globální klienty Magento patří například Coca-Cola, Nike nebo Lenovo.

Shopify sice poskytuje hostované řešení, ale jedná se o komerční produkt, který je se svým poměrně jednoduchým uživatelský rozhraním vhodný spíše pro začátečníky. Shopify je vlastně pravděpodobně tou nejlepší možností pro společnosti, které v oblasti vývoje e-shopu nemají žádné předešlé zkušenosti.  

Shopify

Výhody a nevýhody Magento

+
Vynikající komunita a celkový ekosystémČasově náročnější na přizpůsobení
Fexibilní platforma s ohromnou sadou funkcionalit (5,000+ extensions)Vyžaduje technického partnera
Snadné customizace na míru
Plně integrovatelné s mnoha systémy
Napojení na Adobe produkty
Konzultace 24/7 i v ČR

Výhody a nevýhody Shopify

+
Nabízí spoustu responzivních motivů (templates)Transakční poplatky (pokud nepoužíváte platby Shopify)
Snadné rozhraníNáklady na aplikace / rozšíření
Poměrně slušná zákaznická podporaImplementace customizací je komplikovanější
Horší možnosti integrací (limited to Shopify API)
Pouze Cloud base edice

Přizpůsobte si dle představ

 

Produktové stránky, nákupní košíky, payment metody a další základní funkce mají obě platformy podobně řešené, přičemž hlavní rozdíl spočívá především v tom, že má Magento systémově mnohem více pokročilejších funkcionalit, díky kterým můžete váš e-shop následně ladit a customizovat. 

Obě dvě platformy překypují velkou sbírkou témat a šablon ze kterých můžete vybírat, a které vašemu e-shopu dodají vzhled, který bude naprosto přesně odpovídat záměru vašeho podnikání, produktům a také vašemu charakteristickému vkusu. 

 


Extensions

 

Co se aplikací a doplňků týče, Shopify nabízí přes 3000+ různých modulů, které pomáhají vylepšovat a rozšiřovat další funkční atributy pro váš online business. 

Magento má širokou škálu funkcí (5,000+), včetně podpory velkých produktových katalogů, nebo napojení dalších enterprise systémů.

 

Co je v Shopify challange?

Tyto body jsou v Shopify velmi komplikované

  • B2BC model
  • Multi-site správa z jedné administrace
  • Několik obchodních značek s rozdílním katalogem a obsahem  
  • Pokročilé produktové typy:
    – Konfigurovatelné produkty (omezené počtem)
    – Subscription
    – Digitální produkty
  • Customizace procesu košíku
  • Cross Border prodej
  • Inventory management

Obecně lze ve výsledku říci, že Shopify vás nadchne širokou paletou možností, co se do výběru a úprav designových templates týče. Je snadnější na obsluhu a zvládne ho i začátečník. Ve zkratce jde o jednoduchý lehce spravovatelný systém, který je určený spíše menším firmám bez potřeb customizace (protože není možné zasahovat do samotného kódu).

Magento je oproti tomu pokročilejší platforma, která za trochu více úsilí, nabízí díky své škálovatelnosti mnohem více funkcí. V tomto ohledu je Magento jak se říká ,,sky is the limit“ – nic není nereálné a téměř vše je aplikovatelné.

 

Pokud byste měli zájem o Magento konzultaci, nabízíme 3 hodiny našeho času ve váš prospěch zdarma.



 

Zpět na články
Sdílet článek:
Do you want an e-shop
that will have such features?

    Napište nám