Měření návštěvnosti webu
Webový provoz se měří proto, aby se zjistila popularita webových stránek a jednotlivých stránek nebo sekcí na webu. Webový provoz se měří při návštěvách, někdy nazývaných „relace“, a je běžným způsobem, jak měřit účinnost online podnikání při získávání publika. Kolik lidí navštíví web, bude záviset na účelu webu, jeho cílech a způsobu, jakým web objevili.
Existuje mnoho způsobů, jak měřit provoz na webu, například tyto:
Počty relací – zkoumání počtu návštěv webu za určité období. Díky tomu je možné vyhodnocovat efektivitu inciativ budování provozu, jako je SEO, PPC apod.
Procento nákupu – e-shopy jsou závislé na úspěšnosti prodeje. Procento nákupu identifikuje počet návštěvníků, kteří provedli nákup a tím měří, jak je web efektivní při vybízení k nákupu.
Kanály – měření a zjišťování, ze kterých kanálů návštěvníci webu přichází – organické vyhledávání, sociální sítě, e-mailing apod.
Míra okamžitého opuštění jinak také bounce rate – měří míru okamžitého opuštění a ukazuje počet návštěvníků, kteří odcházejí po zobrazení pouze jedné stránky. Tyto hodnoty by měly být co nejnižší.