Analýza webu (Webová analytika)
Webová analytika se zabývá měřením, sběrem a vyhodnocováním dat webových stránek k tomu, aby se daly jednodušeji a především efektivněji optimalizovat. Zjišťuje se díky ní, jaké kroky poskytnou, aby byly stránky co nejvíce efektivní a pro návštěvníka přínosné. Analýza webu se dá rozdělit do několika základních kategorií a to například:
-
Z hlediska návštěvnosti,
-
z pohledu SEO (search engine optimization),
-
z hlediska uživatelského testování,
-
z hlediska tržeb a zisku,
-
z virálního pohledu (jaké jsou potenciální dosahy na sociálních sítích).
Díky analýze webu je dost dobře možné lépe poznat potenciálního zákazníka, dozvědět se odkud se na web dostal, co na něm hledal a na které konkrétní podstránce strávil nejvíce času. To vše následně napomáhá k budoucím optimalizacím a lepší strategii následujících kroků.
Co se tedy dá například zjistit konkrétně?
-
Počet návštěv organických (vyhledávače jako je Google),
-
počet návštěv ze zaplacených kampaní (např. PPC kampaně a jiné),
-
jaké konkrétní stránky zákazník při své návštěvě procházel,
-
na základě jakých klíčových slov se na web návštěvník dostal,
-
bounce rate,
-
demografické informace o jednotlivých návštěvnících.