Kdy je ten správný čas začít řešit PWA?

Zajímají vás progresivní webové aplikace, ale stále váháte, zda je to pro vaši firmu to pravé řešení? A jak poznáte, kdy je ten správný čas se do toho pustit? Pojďme se na to podívat blíže.

PWA

PWA neboli progresivní webová aplikace kombinuje snadný přístup k webovým stránkám a uživatelskou přívětivost mobilních aplikací. Šetří zákazníkům čas, protože stránka se načítá rychleji, stahuje méně dat a je interaktivnější. PWA lze snadno nainstalovat do zařízení uživatele (bez použití App Store) a lze ji používat i offline. 

Díky chytrým funkcionalitám můžete poměrně snadno a rychle proměnit téměř jakoukoliv webovou stránku v PWA. Stejně jako nativní aplikace může i PWA nabídnout řadu užitečných funkcionalit, jako jsou push notifikace, podpora offline atd.

Zní to dobře. Ale kdy do toho jít?

Jak rozpoznat ten správný okamžik, kdy se rozhodnout pro PWA? Pojďme se podívat na to, zda s vámi některá z níže uvedených situací rezonuje.

S PWA byste měli začít zejména tehdy, když:

1. Máte zvýšenou návštěvnost stránek z mobilních telefonů

Obzvláště pokud máte na webu nějaký druh real-time komunikace (např. chat). Nákupy přes mobilní zařízení (především přes chytré telefony) každým rokem rostou a s tím roste i význam tohoto kanálu. Podle údajů Business Wire bylo v roce 2021 více než 50 % online nákupů uskutečněno přes mobilní zařízení. Problémem je, že většina nákupních platforem není mobilům přizpůsobena, a proto neposkytuje odpovídající zákaznickou zkušenost. PWA byla vytvořena právě za tímto účelem – aby zlepšila mobilní nákupní zážitek vašich zákazníků.

2. Pracujete s omnichannelem 

Rostoucí význam m-commerce a rozvoj omnichannelu jsou pro mnoho společností výzvou. Dnes už zkrátka nestačí mít responzivní webové stránky. Značky musí poskytovat konzistentní uživatelský zážitek napříč všemi komunikačními kanály. To umožňuje právě headless PWA. Tato jednotná technologie se hodí pro jakékoliv zařízení. Ideální je především pro firmy, jejichž cílová skupina je neustále v pohybu. 

3. Potřebujete zrychlit svou aplikaci 

Díky technologii PWA není nutné při každé návštěvě webu stahovat celý jeho obsah, a proto je mnohem rychlejší než tradiční webové aplikace. Je rychlá, i když máte špatné internetové připojení. Funguje také offline, i když s mírným omezením (nemůže zobrazit obsah, který nebyl nikdy předtím stažen). Uživatel si však může prohlížet dříve navštívené stránky a do jisté míry s aplikací i komunikovat. Je také spolehlivější a bezpečnější než tradiční webová aplikace.

4. Chcete vytvořit uživatelský dojem podobný aplikaci

PWA nainstalujete do mobilního telefonu nebo počítače jedním kliknutím. Je zdarma a v zařízeních zákazníků zabírá jen málo místa. Po instalaci se ikona aplikace zobrazí na domovské obrazovce (ploše), jako by šlo o nativní aplikaci. Uživateli pak stačí jediné kliknutí a může okamžitě procházet katalog a nakupovat produkty.

5. Potřebujete výrazně zlepšit uživatelskou zkušenost a míru konverze

Když si uživatelé nainstalují vaši PWA, můžete těžit z lepších engagement ukazatelů:

  • Uživatelé stráví na vašich stránkách delší dobu. 
  • Váš bounce rate se sníží.
  • Zvýší se míra konverze.
  • Můžete očekávat více opakovaných návštěv.

Není překvapením, že čím vyšší je engagement, tím více peněz obvykle vyděláte. Nižší bounce rate a vyšší míra konverze vede také ke zvýšení vašeho skóre kvality, takže můžete získat levnější a funkčnější PPC kampaně.

6. Nemáte dostatek času a peněz na vývoj nativní aplikace

Technologie PWA je poměrně snadná na implementaci. Ušetříte náklady a čas na vývoj mobilní aplikace, kterou byste navíc museli vyvíjet zvlášť pro Android a zvlášť pro iOS. PWA se také poměrně snadno nastavují a udržují, což vám ušetří další peníze. Na druhou stranu je potřeba vzít v potaz i to, že náklady tohoto řešení mohou být zpočátku vyšší, časem však dojde k jejich úspoře.

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Rezervujte si schůzku zde nebo vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme:

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.