Jak zůstat konkurenceschopnými s composable commerce a headless

Růst globálního e-commerce trhu zpomaluje, ceny rostou a příjmy obchodníků klesají. Mnoho e-shopů již nyní bojuje o přežití. Jak si v této nelehké době udržet konkurenceschopnost a zlepšit svou pozici na trhu? Podívejme se společně na to, jak vám s tím mohou pomoci composable commerce, headless a PWA technologie.

Změny v online nakupování

Nákupy přes mobilní zařízení (především přes chytré telefony) každoročně rostou. Podle údajů Business Wire bude v roce 2021 více než 50 % online nákupů uskutečněno právě prostřednictvím mobilních zařízení. Problémem je, že nákupní platformy tomu nejsou přizpůsobeny. Většina z nich byla vytvořena v době, kdy lidé nakupovali pouze ze stolních počítačů nebo notebooků. 

Rostoucí význam m-commerce a rozvoj omnichannelu jsou pro mnoho společností výzvou. Mít responzivní webové stránky už zkrátka nestačí. Značky musí poskytovat konzistentní uživatelský zážitek napříč všemi komunikačními kanály.

Composable commerce

Composable commerce lze definovat jako e-commerce prostředí složené z balíků produktů a služeb zvaných Packaged Business Capabilities (PBC). PBC jsou softwarové komponenty, které mají přesně definovanou obchodní roli (např. nákupní košík, katalog produktů, vyhledávání atd.). PBC jsou zcela nezávislé (v běhu nebo při nahrazování), neovlivňují žádné další komponenty a jsou komplexnější než mikroslužby.

Požadavky zákazníků se neustále mění a je třeba na ně rychle a pružně reagovat. Cílem composable commerce je kombinovat nejlepší dostupný software od různých externích dodavatelů a získat tak více nezávislosti a flexibility.

Výhody Composable Commerce

Použití nejlepšího softwaru
Vyberte si a zapojte to nejlepší možné řešení podle svých potřeb.

Nejlepší možná zákaznická zkušenost
Možnost definovat vlastní personalizovanou CX.

Flexibilita a agilita
Přesně si definujete, jak bude fungovat váš frontend a backend. Žádná vazba na dodavatele, jednoduše vyměníte komponenty podle potřeby.

Vysoká škálovatelnost
Snadné monitorování a paralelní spouštění služeb průběžně nebo během vytížených období. 

Rychlost
Rychlé přizpůsobení se požadavkům zákazníků a implementace nových obchodních modelů. Kratší time to market.

Šťastnější vývojáři
Už se nemusí obávat, že změna v jedné oblasti ovlivní celý systém.

Snížení nákladů
Vyberete si jen ty funkce a dodavatele, které skutečně potřebujete. Velkou část úkolů mohou vykonávat netechničtí zaměstnanci.

Tech stack připravený na budoucnost
Přechod na composable commerce lze provést najednou nebo postupně.

Co znamená headless?

Jedná se o architekturu, která umožňuje oddělení backendu (technologie, která stojí v pozadí) od frontendu (toho, co vidíte). Toto oddělení umožňuje lepší optimalizaci služeb a jejich přizpůsobení očekáváním uživatelů. Headless řešení jsou řízena rozhraním API, takže integrace s jinými platformami nebo aplikacemi je mnohem snazší.

Tradiční model internetového obchodu se skládá ze tří prvků:

  1. Databáze, ve které jsou uloženy všechny informace o produktech (fotografie, popisy atd.).
  2. Backend, což je vrstva, která zpracovává informace z databáze.
  3. Frontend, což je část viditelná pro uživatele.

V headless modelu komunikuje frontend s backendem prostřednictvím rozhraní API. Rostoucí počet kontaktních míst nutí společnosti k širšímu pohledu na nabízené služby a programátoři hledají řešení založená na headless technologiích a mikroslužbách.

Headless je dobrým řešením zejména pro střední a větší firmy, které chtějí své firemní webové stránky přeměnit na internetový obchod. Problém nastává, když se přitom snaží zkombinovat klasický web s internetovým obchodem, který je mnohonásobně složitější. Proto je ideální vytvořit samostatné headless řešení, importovat data, obsah nebo popisy produktů ze staré verze do nové a integrovat stávající systémy.

Výhody headless řešení

Více pohledů s jedním backendem
Zobrazení obchodu můžete přizpůsobit různým zařízením. 

Lepší výkon
Méně dotazů do databáze a méně aktualizací se zapojením backendu. 

Integrace
Snadná integrace se stávajícími systémy. 

Flexibilita
Můžete použít libovolný jazyk a framework v závislosti na svých potřebách. Větší nezávislost a zaměnitelnost komponent.

Customizace
Nemusíte používat již hotová řešení. Můžete si přizpůsobit jak backend, tak frontend vrstvu podle svých potřeb.

Testování
Headless aplikace se snadněji testují.

API
Definované rozhraní API backendu – můžete jej snadno integrovat s různými frontendy a službami.

Škálování
U větších projektů můžete frontend rozdělit mezi více týmů, přičemž každý z nich může vyvíjet jednu část aplikace (např. katalog a košík) připojenou ke stejnému backendu pomocí rozhraní API, což urychlí vývoj.

Headless & composable commerce

Headless commerce jednoduše znamená oddělení služeb, frontend a backend mohou fungovat nezávisle. Composable commerce odděluje frontendový stack od backendu a vybírá nejlepší technologie pro vytvoření vašeho e-commerce stacku.

Použití headless přístupu je prvním krokem k flexibilní architektuře. Obvykle je nedílnou součástí ekosystému composable commerce. Ten posouvá flexibilitu na další úroveň. Jeho části mohou pracovat zcela nezávisle – to znamená, že jeden dílek skládačky lze vyměnit, aniž by to mělo dopad na ostatní části systému.

Headless přístup:

  • Frontend je oddělen od backendu, ale je stále závislý na základním backendovém systému.

Composable commerce je:

  • Systém, kde je každá komponenta (nejen frontend) nezávislá na ostatních a také na dodavatelích platforem.
  • Skvělý způsob, jak se přizpůsobit měnícím se trendům s využitím nejlepších komponent.

Orientace na zákazníka

Chceme, aby se u nás zákazníkům nakupovalo ještě lépe. Víme však, co zákazníky při nakupování online skutečně zajímá a co je pro ně nejdůležitější? Je to rychlost! Pokud se stránka nenačte do 3 sekund, 53 % lidí ji opustí. 

I malé zrychlení webu může výrazně zvýšit konverzi. Rychlost je klíčem ke skvělému (nejen) mobilnímu zážitku a je to i jeden z důvodů, proč mnoho firem přechází na headless řešení v kombinaci s PWA. Kromě zrychlení e-shopu je láká i zjednodušení jeho správy.

Zrychlení mobilních stránek o 0,1 sekundy zvyšuje konverzi o 8,4 % u retailových stránek a o 10,1 % u e-shopů s tematikou cestování.

Deloitte’s “Milliseconds Make Millions” study 

Kombinace headless a PWA

Mnoho manažerů se rozhoduje pro využití headless technologie, aby zvýšili flexibilitu a škálovatelnost a zajistili svým zákazníkům co nejlepší nákupní zážitek. Headless jde často ruku v ruce s PWA (Progressive Web Application). PWA kombinuje výhody tradičních webových a mobilních aplikací a zároveň je mnohem rychlejší a příjemnější na používání. 

Headless je kombinací jednoduchosti a pohodlí s využitím nejnovějších technologií. PWA je kombinací toho nejlepšího z používání prohlížeče a aplikace. Společně tvoří skvělý tým, který zlepšuje fungování e-shopu a uživatelský zážitek z nakupování.

Výhody PWA

  • Nemusíte stahovat mobilní aplikaci. 
  • Rychlejší než tradiční webové aplikace.
  • Lepší SEO.
  • Vyšší konverzní poměr a příjmy.
  • Více loajálních zákazníků.
  • Efektivnější PPC.
  • Využití push notifikací.

Jak začít s PWA

Existují pouze dvě možnosti, jak začít: buď vyvinout vlastní PWA, nebo použít hotové řešení. Vlastní řešení má vyšší náklady na vývoj a obvykle také nižší kvalitu (kvůli nedostatku zkušeností). Dalším problémem je, že tak trochu znovu vynalézáte kolo: řešíte problémy, které již byly jinde vyřešeny. Z těchto důvodů raději zvolte existující řešení.

K rozdílům mezi řešeními dostupnými na trhu patří: počet a kvalita integrací, na jaké backendy a mikroslužby jsou připravena, jaké technologie používají a jak snadné a možné je platformu přizpůsobit.

StoreFront X

Jedním z možných PWA řešení je open source platforma StoreFront X. Jedná se o nejvýkonnější PWA framework pro Magento a Shopware, který překonává podobné produkty ve všech ukazatelích Lighthouse Performance Score. Je rychlý, škálovatelný a snadno přizpůsobitelný.

Řešení je postaveno na frameworku VUE 3, který nabízí moderní vývojové nástroje, ale práce s ním se téměř neliší od dříve používaných technologií. Jelikož se jedná o open source, nebudete mít v případě potřeby problém s úpravou kódu.

Výhody StoreFront X

✔ Zlepšuje konverzní poměr a zákaznickou zkušenost
✔ Zlepšuje výkon
✔ Snižuje náklady na kampaně
✔ Posiluje loajalitu zákazníků
✔ Snižuje bounce rate

✔ Vysoká škálovatelnost a modulární architektura
✔ Chytrá alternativa k mobilní aplikaci
✔ Full SSR pro lepší SEO

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Rezervujte si schůzku zde nebo vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme:

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.