Co zaznělo na Meet Magento UK 2022

Přinášíme vám reportáž s postřehy a zajímavostmi z konference Meet Magento UK 2022, která se konala 21. června v Londýně a které jsme se přímo účastnili.

A je to tady!

Po dvou letech konečně nastala ta posvátná chvíle, na kterou jsem tak dlouho čekal a pečlivě se připravoval: Meet Magento UK 2022 je tu! Tenhle event není jen o vstřebávání informací, ale o navazování vztahů, sdílení zkušeností a hledání nových přístupů. Ne, že by se předchozí léta tento event nekonal, ale pouze v online podobě. Ale co si budeme říkat, na sledování monitoru z pohodlí domova sice není nic špatného, avšak zažít to na “vlastní kůži” je přeci jen daleko lepší. A hlavně, v tomto případě to byl opravdu výjimečný zážitek!

Stejný a přitom jiný

Event probíhal v hotelu The Mermaid v centru Londýna a tradičně byl rozdělen na 3 sekce: technickou, byznysovou a marketplace pro sponzory. Doba přestávek je určena k networkingu. Účastním se Magento eventů už od roku 2016 a letos to bylo v mnoha ohledech jiné – plné příležitostí maximálně si užít event naživo, pokecat u kávy, čaje nebo později u sklenky alkoholu.

Akce přilákala téměř 600 návštěvníků (a to nepočítám stovky lidí z řad organizátorů a týmů kolem sponzorů a speakerů). K mému překvapení se sem sjeli lidé z celého světa, nejen z Evropy. Z USA přijel i Joseph Maxwell, jedna ze známých tváří Magento světa, jehož vzdělávací a přípravné kurzy na certifikace Magento patří ke špičce.

Joseph Maxwell

Composable Commerce

Jsem velice rád, že MM UK se nestalo výstavním stánkem Adobe, ale že komunita kolem Magenta má pořád co říct, ale hlavně co nabídnout. Přednáška na téma „Co je Composable Commerce” od Adobe ukázala a vysvětlila, jak se v předchozích letech tvořily monolitické systémy. Z tohoto přístupu vzešly mnohé problémy a tak se dnes přechází k microservices přístupu.

Pořád ta customer experience…

Prezentace, která mě odpoledne zaujala nejvíce (ač jsem k ní byl podle názvu spíše skeptický), byla na téma: „Hodnota starších spotřebitelů v e-commerce”. Dnešní starší lidé (65+) jsou vystaveni předsudkům a stereotypům, a přitom jsou nejvíce a nejrychleji rostoucím segmentem online zákazníků. 95 % žen nad 50 let jsou ty, co kontrolují domácí rozpočet a nakupují. Navíc mají značný vliv na své děti a případně i vnoučata. Jsou to lidé, kteří sledují Netflix a kteří jsou aktivní na sociálních sítích. Zkrátka rozbíjí jeden stereotyp za druhým😊

Demografické údaje jako věk, pohlaví, děti, lokalita atd., které sbírá většina e-shopů, jsou nedostačující. Z pohledu customer experience je důležité naslouchat zákazníkům, sledovat jejich chování a porozumět jejich bolestem.

Zkuste si odpovědět na následující otázky:

  • Je váš zákazník centrem každého rozhodnutí? 
  • Díváte se na každý problém z pohledu zákazníka? 
  • Pomůže zvažované řešení zlepšit jejich život? 
  • Co stojí v cestě příjemnému zážitku? 
  • Jak s vámi chtějí zákazníci interagovat? 
  • Co vaši zákazníci potřebují? 

Překonávání rozdílů mezi muži a ženami v technology

Můj kolega Jirka Brada navštívil technologickou sekci. Nejprve proběhla panelová diskuse na téma žen v technology. Čtyři ženy z oboru povídaly o tom, jak vidí ze svého pohledu postavení žen v IT a jak jim pomoci, aby se více zapojovaly. Není to teda jen o ženách a mužích, ale je potřeba brát ohled i na různé non-binary varianty. V inzerátech je důležité explicitně uvést, že jsou ženy vítány – i když se to zdá jako samozřejmost, tak to funguje. Největší problém vnímají už v samotném vzdělávacím procesu.

Jednodušší a bezpečnější Adobe Commerce upgrades

Následovala prezentace od vývojáře, který se v Adobe stará o vývojářskou experience při upgradech Magento. Spoustu problémů si způsobují vývojáři sami tím, že nepoužívají Magento správně. Některé části Magenta jsou k rozšiřování určeny a některé ne. Takže při upgradech se může stát, že máme v kódu referencované takové části, u kterých ani samo Adobe nepočítá s tím, že je může někdo použít. A potom je změní, my o tom nevíme a náš kód se rozsype.

Co se s tím dá dělat?

Určitě je dobré dodržovat guidelines. Adobe se snaží toho co nejméně při upgradech rozbít, a proto využívají deprecation approach, aby dali vědět dopředu, že se něco změní. Samozřejmě existují i výjimky. Např. při přechodu na PHP 8 museli přejmenovat třídy s názvem “Match” na něco jiného, protože “Match” byl reserved name. A to se stalo bez předchozího upozornění.

Jak tomu jít naproti?

  • Pravidelně ověřovat, zda nejdeme špatnou cestou. K tomu slouží např. tento nástroj.
  • Tip experta: Pokud nástroj vrací nepřehledné množství výsledků, je možné snížit severity a vidět jen zásadní problémy.
  • Tato pomůcka nám zase při upgradech dokáže vizualizovat, které části kódu jsou modifikované, a tím nás navést na věci, které bude potřeba změnit.

Praktická architektura kódu aneb jak sám sobě poděkovat za půl roku

Tahle prezentace od Josepha Maxwella se zaměřila na to, že vývoj není jen o tom nabouchat kód. Stejně důležité je ho dobře zanalyzovat, napsat, otestovat a zdokumentovat. Všechny tyto části by měly mít alokovaný rovnocenný čas. Hlavní myšlenkou přednášky bylo: dělej to tak, abys sám sobě za půl roku poděkoval.

Jak nový přistup v náboru zcela změnil naši společnost

Tuto přednášku měla HR managerka z Chorvatska, která pomáhá španělské firmě s náborem zaměstnanců. Neuměla španělsky a musela se naučit aspoň základy, aby pronikla k neanglicky mluvícím Španělům. Měli moc projektů a málo lidí, a tak začali hledat kontraktory na východě.

Jejich plán, jak získat nové zaměstnance a překonat krizi, byl následující:

  1. Naučíme interní zaměstnance komunikovat anglicky
  2. Najmeme Ukrajince, kteří umějí anglicky
  3. Uděláme hybridní teamy
  4. Snažíme se zapojit Ukrajince do firemní kultury
    • Udržování kontaktu, diskuze, klábosení
    • Pozvání Ukrajinců do Španělska

Ukrajinci jsou skvělí profesně, ale jsou jiní než Španělé, více uzavření a musí se s tím pracovat. Závěr byl: Nemáš lidi? Koukni na východ. Ale je potřeba zapracovat na angličtině a firemní kultuře.

Cesta k větší odolnosti: úvod do statické analýzy kódu

Největší překvapení celého dne! Talesh Seeparsan musel na poslední chvíli zaskakovat za Stephana Hochdörfera, který nemohl vystoupit. Bez prezentace jen s načmáranými poznámkami dokázal Talesh předvést úžasný výkon a půl hodiny mluvit o tom, jak statická analýza pomáhá k odhalování security chyb v aplikaci.

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Napište nám

    Captcha Plus loading...

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.