Proč je Magento globální leader v B2B e-commerce dle Gartner?

Magento je světovým lídrem v oblasti platforem elektronického obchodování dle Gartner a Forrester.  Je jednou z nejflexibilnějších a nejspolehlivějších platforem na světě. Nabízí mnoho B2B funkcí, které pomáhají digitální transformaci, podpoře B2B procesů, a zvyšují prodej právě v sektoru B2B.

B2B je pro e-com svět velkou příležitostí

Podle průzkumu společnosti Forrester dává 93 % zákazníků B2B přednost nakupování online před návštěvou kamenného obchodu. Přesto na trhu stále existuje velké množství společností B2B, které online neprodávají a nevrhli se do digitální transformace. Obchodní modely se mění a B2B obchodníci i zákazníci upřednostňují digitální cesty.

V oblasti e-commerce byl sektor B2B pozadu za B2C, hlavně z pohledu využívání nových technologií. Mnoho velkoobchodníků, výrobců a distributorů mělo doposud pouze webové stránky, pro prezentaci svého zboží, což je v současné době naprosto nedostačující. Světová pandemie značně urychlila a zvýšila potřebu těchto firem vybrat a implementovat platformu pro elektronické obchodování.

Nakupování v sektoru B2B

Ovšem vybrat vhodnou platformu včetně správného e-commerce systému je výzva. Proto zde zmíním několik bodů, na které je třeba pamatovat. Musí splňovat požadavky, které budou pro váš business a dosahování cílů zásadní:

  • Škálovatelnost
    Možnost nakupovat kdekoliv a kdykoliv. B2B nákupy jsou cyklické. Zpoždění je hrozbou pro obchod. Platforma elektronického obchodování B2B proto musí, bez ohledu na okolnosti, denní dobu nebo velká zatížení (prodejní vrcholy), umožňovat nákupy bez přerušení.
  • Customer experience
    B2B zákazníci mají zkušenosti s pokročilými systémy B2C, a proto od B2B e-shopů očekávají stejně vysoký standard a funkce. Schopnost poskytnout zákazníkům B2B zkušenost s nákupem na velmi vysoké úrovni, která odpovídá kvalitě prodejních kanálů B2C, je zárukou úspěchu.
  • Funkce
    Rozsáhlá, konfigurovatelná sada funkcí, které implementujete podle svých potřeb, procesů a požadavků nebo potřeb vašich kupujících. Magento nabízí 5000+ ready-to-use funkcionalit, které šetří čas i peníze a usnadňují byznys. U zahraničních klientů je třeba vzít v úvahu měnové a daňové rozdíly, Geoblocking ordinance apod..

    Například Order Approval Workflows je zásadní funkcionalitou, více na obrázku níže.

Order Workflows

Magento omnichannel otevírá nové prodejní kanály a umožňuje rychlé uvedení produktů na nové trhy. Má mnoho funkcí na podporu prodeje, umožňuje relevantní a personalizovaná doporučení a crosssell nebo upsell. Vyhovuje potřebám trhu i zákazníků.

Pokročilé analytické funkce Magento umožňují počáteční personalizaci nabídky již v prvním okamžiku kontaktu B2B zákazníka s prodejní platformou na základě automaticky rozpoznaného místa, jazyka a měny.

Jaké další funkce a výhody nabízí Magento?

  • Kvalitní prezentace a možnost porovnání produktů
    Pro vaše uživatele je zásadní mít možnost posoudit produkty. Forma tabulky, s možností třídění produktů podle obsahu sloupců, umožňuje snadné porovnání vybraných funkcí velkého počtu produktů, což je běžnou praxí v B2B.  Tento typ prezentace získáte díky nativním funkcím platformy Magento, která koncovému zákazníkovi umožňuje přepnout z tradičního zobrazení B2C na tabulkové zobrazení kategorií produktů, konfigurovatelné správcem systému.

  • Zákazníci B2B a B2C v jednom systému
    Flexibilní politika zákaznických skupin je další funkcí Magento. Díky tomu je možné efektivně řídit zákazníky B2B a B2C a prezentovat jim samostatné ceny a kategorizaci sortimentu. Běžnou praxí je umožnění volného přístupu k nabídce B2C pro maloobchodní zákazníky B2C a potřeba přihlášení pro zákazníky B2B, aby tak získali vlastní rozložení a funkce B2B – to vše pro jejich snadné rozlišení.
  • Skupiny zákazníků
    Magento nabízí možnost segmentace zákazníků. Tato funkce, dostupná ve verzi Magento a usnadňuje pokročilé a dynamické zásady propagace založené na chování zákazníků a historii nákupu.
  • Bezproblémová integrace s ERP systémy
    Všichni B2B prodejci mají svůj ERP systém na sledování zásob, objednávek atd. Možnost integrace ERP zaručuje bezproblémový prodejní proces. Magento je připravené na integraci s jakýmkoliv ERP systémem pomocí API.
  • Zjednodušené zpracování a fakturace objednávek
    Flexibilita správy objednávek. Zobrazení historie objednávek od A-Z. Možnost zcela přizpůsobit stav procesu plnění objednávky v závislosti na vašich konkrétních obchodních potřebách a postupech B2B. To vše Magento nabízí včetně procesu pokladny s nižším počtem kroků k zadání objednávky.
  • Víceúrovňový systém stanovení cen
    Možnost odstupňování cen pro různé skupiny zákazníků. Systém také nabízí možnost vyjednávání cenových podmínek a přípravu individuálních nabídek pro klienta.
  • Responzivní design a mobilní zážitek
    Magento je díky svému flexibilnímu rozhraní a architektuře jednou z nejlepších platforem elektronického obchodování v kontextu RWD. Zákazníci B2B očekávají stejný zážitek z mobilního nakupování jako v sektoru B2C. To Magento může poskytnout.
  • Správa oprávnění správce
    Magento vám umožňuje spravovat přístupová práva k administračnímu panelu (ACL – Access Control List), díky kterému mají zaměstnanci obchodu přístup pouze k vybraným funkcím. Přístupy jsou spravovány ve skupinách nebo jednotlivě, také na úrovni jednotlivých prodejen.
  • Přidat do košíku na základě SKU
    Zákazníci B2B mohou rychle přidat produkty do svého košíku zadáním SKU produktu, aniž by navštívili stránky produktu. To pomáhá vyřizovat velké objednávky a usnadňuje zákazníkům jejich import, například pomocí tištěných SKU katalogů produktů.

Přečtěte si o dalších funkcích Magento Commerce. 

V kostce

Magento je škálovatelná a omnichannel platforma, vhodná pro B2B. Systém vám zjednoduší život, umožní sledovat chování vašich zákazníků, flexibilní správu cenových a slevových politik, snadné integrace ERP a mnoho dalšího.  S Magento zjednodušíte své procesy, zrychlíte a rozšíříte váš business. A díky velkému množství ready-to-use funkcím a rozumným nákladům na vývoj minimalizujete TCO a Time-To-Market.

Budete mít vše pod kontrolou a díky tomu budete mít prostor věnovat se budování vztahů s vašimi zákazníky a vašeho image na trhu.

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Rezervujte si schůzku zde nebo vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme:

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.